پنل کاربری

یافتن سرمایه‌گذار در جشنواره‌های فیلم

5٫0 rating based on 1,234 ratings
سرمایه گذار برای فیلم در جشنواره ها
۵
(۲)

یافتن سرمایه‌گذار در جشنواره‌های فیلم

یافتن سرمایه‌گذار برای تولید یا حمایت از فیلمی که می‌خواهیم بسازیم یا فیلمی که در حال تولید آن هستیم، مسئله‌ای است که نباید لحظه‌ای از آن غافل شویم یا فرصتی را از دست بدهیم.

وقتی یک فیلم ما به جشنواره‌ای راه پیدا می‌کند و ما را به محل اکران آن جشنواره می‌کشاند، باید بدانیم محل اکران جشنواره فقط فضای ارتباط ما با تماشاگران و فیلمسازان نیست. 

پس با این پیش‌فرض حتی اگر فیلمی در یک جشنواره هم ندارید، لازم است با برنامه‌ریزی قبلی در محل اکران جشنواره حضور یابید.

طیف گسترده‌ای از افراد تاثیرگذار در آنجا حضور دارند که برقراری ارتباط مؤثر با آنها می‌تواند سرمایه مورد نیاز برای تولید یا پایان فیلم ما را تضمین کند.

 

جشنواره‌‌ها فضای کافی را برای فیلم‌سازان ایجاد می‌کنند تا بتوانند وارد دنیای واقعی شده و با سایر فیلم‌سازان، عوامل فیلم و تامین‌کنندگان مالی دیدار کنند. میرهوف جشنواره‌‌های فیلم را به عنوان ابزاری فوق‌العاده برای یافتن عوامل فیلم می‌داند و معتقد است فیلم‌ها استعدادهای جدید را معرفی می‌کنند.

 

همچنین تامین‌کنندگان مالی نیز در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند، چه آن‌هایی که هم‌اکنون سرمایه‌گذار هستند و چه آن‌هایی که عاشق سینما هستند و دوست دارند برای ساخت فیلم سرمایه‌گذاری کنند.

تجربه میرهوف می‌گوید از این ۵ راه برای یافتن سرمایه‌گذار فیلم‌تان استفاده کنید:

 

۱. کارهایی که باید قبل از حضور در محل اکران انجام دهید

هرقدر تحقیقاتتان را زودتر پی بگیرید، از شانس بیشتری برخوردار خواهید بود! به برنامه‌ راهنمای جشنواره نگاه کنید و از پیش در مورد فیلم‌هایی که می‌خواهید ببینید تحقیق کنید. تحقیق کنید که کارگردان و بازیگران فیلم‌ها که هستند. به عنوان مثال، شاید بخواهید یک تصویربردار مناسب استخدام کنید؛ از این فرصت استفاده کنید تا بتوانید کار وی را روی پرده‌ بزرگ تماشا کنید. شاید مجبور باشید که در نشست تعدادی از اعضا شرکت کنید، زیرا دوست دارید با یکی از اعضای آن نشست دیدار نمایید؛ ببینید که چه کسی در آن جلسه سخنرانی می‌کند؛ شاید شنیدن صحبت‌های او برایتان جالب باشد. میرهوف به همین طریق توانست برای کارهایش سرمایه‌گذار پیدا کند، زیرا او تلاش زیاد و زمان کافی را برای آماده‌سازی خرج می‌کرد.

 

۲. حتماً چند روز در فضای جشنواره حضور داشته باشید

شاید روزهای یک جشنواره خیلی بیشتر از مدت زمانی باشد که ما می‌توانیم به آن جشنواره اختصاص دهیم. سعی کنید برای آخر هفته‌ به آن‌جا رفته و چند روزی بمانید تا بتوانید در فیلم‌ها و فعالیت‌های بیشتری شرکت کنید. فهرستی از فیلم‌ها و رخدادهایی که می‌خواهید در آن شرکت کنید، بسازید. این تجربه می‌تواند گیج‌کننده باشد، پس حتما فهرست برنامه‌ روزانه را بررسی کنید تا جلسه‌ای که با حضور تهیه‌کنندگان علاقه‌مند به کارتان تشکیل می‌شود را از دست ندهید.

زمان محدود است و انسان‌های زیادی هستند که دوست دارید با آن‌ها ملاقات کنید. میرهوف می‌گوید: «مکالماتتان را کوتاه نگه دارید. اگر متوجه شدید که طرف مقابل مورد علاقه‌تان نیست و حرف‌های جالبی نمی‌زند، از وی فاصله بگیرید. خیلی راحت می‌توانید بگویید از دیدار شما خوش‌وقتم و مودبانه مکالمه را ترک کنید. مهمانی‌های جشنواره با صحبت‌ها و مکالمات اجتماعی معمولی متفاوت هستند».

 

۳. پژوهش میدانی را شروع کنید و افراد مورد نیازتان را بیابید

موارد مدنظرتان را بخواهید. میرهوف به همراه فیلم کوتاهش در جشنواره‌ فیلم Sarasota حضور داشت و در آن زمان به دنبال تامین مالی پروژه‌ بعدی خود بود. پس از هر جلسه‌ پرسش ‌و پاسخ، وی سرمایه‌گذاران بالقوه را ملاقات کرده و می‌گفت «من در حال ساخت فیلمی با یک شخصیت مشابه هستم. اگر شما فیلم مرا دوست داشتید، دوست دارم که در این مورد با شما صحبت کنم، زیرا می‌خواهم بودجه‌ لازم برای فیلم را فراهم نمایم». یکی از افراد پس از جلسه‌ پرسش‌ و پاسخ نزد او آمد و خواست که از کارش پشتیبانی کند. در انتها هم یک چک برای شروع کارش نوشت.

مقاصدتان را به فیلم‌سازان همکار ذکر کنید تا شاید آن‌ها بتوانند ارتباطات لازم را برایتان فراهم کنند. پس از نمایش هر فیلم، آن اطراف قدم زده و خودتان را به سایر فیلمسازان معرفی کنید. می‌توانید متوجه شوید که چه کسی تامین مالی فیلمشان را بر عهده داشته و از آن‌ها در مورد تجربیاتشان بپرسید. اگر کار تدوین پروژه را دوست داشته‌اید و عملیات پس‌ از تولید فیلم خودتان نیز در حال آغاز است، می‌توانید سراغ تدوین‌گر آن پروژه را بگیرید. به خاطر داشته باشید که فیلم‌سازان دیگر هم به این دلیل با فیلم‌هایشان به جشنواره آمده‌اند تا بتوانند ارتباطات بیشتری را برقرار کنند.

 

۴. عوامل تولید را از روی تیتراژ پایانی روی کاغذ یادداشت کنید یا عکس بگیرید

میرهوف در حین تماشای تیتراژ، یادداشت ‌برداری می‌کند: به عنوان مثال نام تهیه‌کننده‌ اجرایی را یادداشت می‌کند تا در موردش تحقیق کرده و ببیند که با پروژه‌ بعدی‌اش همخوانی دارد یا نام طراحان تولید خوب در یک پروژه را می‌نویسد تا از یادش نرود. در انتهای شب، میرهوف اتفاقات روز را یادداشت می‌کند، علی‌الخصوص افرادی که دوست دارد دوباره با آن‌ها ملاقات کند. جشنواره‌ها سریع حرکت کرده و پر از آشنایی‌ها هستند. یادداشت‌برداری برای عقب‌نماندن از این قافله حیاتی است. وقتی که جشنواره به پایان رسید، میرهوف ایمیلی را ارسال کرده و فرد مورد علاقه‌اش را به نوشیدن یک قهوه دعوت می‌کند.

 

۵. از یافتن و صحبت با افراد متعدد سیر نشوید

خودتان را فعال نشان داده و با دیدگاهی دوستانه به سراغ شکار فرصت‌ها بروید. میرهوف و تهیه‌کننده‌اش در جشنواره‌ ساندنس به صرف قهوه با یک خانم پرداخته و توانستند سناریوی فیلم بعدی را به وی بدهند. در نهایت همین خانم سناریو را به دخترش داده و ارتباطات لازم برقرار شد تا تهیه‌کننده‌ اجرایی فیلم تعیین گردید.

شما صرفا به چند دقیقه زمان احتیاج دارید تا با فرد مقابل صحبت کرده و امکان همکاری‌تان در پروژه‌ بعدی را مشخص کنید. اگر نمی‌توانید پس از نمایش فیلم به صورت مستقیم با فیلم‌ساز ارتباط برقرار کنید، به دنبال موقعیتی باشید که طی چند روز آینده با وی دیدار کرده و سپس به معرفی خود بپردازید!

میرهوف کارت ویزیت با خودش حمل نمی‌کند و توصیه می‌کند که اطلاعات تماس را مستقیم داخل موبایل وارد کنید. به اعتقاد وی یکی از اشتباهات افراد بازاریاب این است که تعداد زیادی کارت ویزیت دارند بدون این‌که ارتباطی واقعی را با فرد مقابل برقرار کرده باشند. واردکردن اطلاعات تماس در تلفن همراه می‌تواند یک عمل دوستانه تلقی شود و نشان می‌دهد شما هم برای کسب‌وکار و هم برای تفریح در جشنواره حضور پیدا کرده‌اید. اگر در همان چند دقیقه‌ی اول مکالمه فرد مقابل را ارزشمند ارزیابی کردید، اطلاعات تماس را تبادل کنید تا پس از جشنواره به وی دسترسی داشته باشید.

میرهوف پیشنهاد می‌کند بر موج جشنواره سوار شوید و با ذهنی باز و رویی گشاده با افراد مختلف دیدار کنید. «زیرا انسان از آینده‌اش خبر ندارد و شاید یکی از همین افراد شما را سوار شاتل خود کرده و تامین مالی فیلم بعدی‌تان را بر عهده بگیرد!».

آیا این مطلب مفید بود؟

برای امتیاز دادن، روی ستاره سمت چپ کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.