پنل کاربری

مروارید را پیدا کنید!

5٫0 rating based on 1,234 ratings
۵
(۲)

برخی تصوری اشتباه از درآمد حاصل از تبلیغاتی که در سایتها درج می‌شود، دارند. تصور این است که همه تبلیغات به صورت سفارش از سوی صاحبان تبلیغ کالا در سایتها دیگر است.

با اینکه این نوع تبلیغات در سایتها وجود دارد ولی این تصور که همه تبلیغات از این جنس هستند، کاملاً اشتباه است.

امروزه بسیاری از سایتهای فروشگاهی برای تبلیغات خود از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنند.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یعنی یک سایت فروشگاهی با راه‌اندازی سیستمی در سایت خود، از بازاریابان دعوت می‌کند تا با قراردادن تبلیغات کالا و محصولات در سایتها و شبکه‌های اجتماعی خود، از کمیسیون یا پورسانت بهرمند شوند.

اولین بار در سال ۱۹۸۶ از این سیستم استفاده شد و سایت آمازون به عنوان یکی از بزرگترین‌ فروشگاههای اینترنتی جهان، از سال ۱۹۹۶، این سیستم را روی سایت خود راه‌اندزی کرد.

کسانی که می‌خواهند برای سایت‌هایی که این سیستم را دارند، بازاریابی کنند،‌ به عنوان بازاریاب یا همکار در فروش در سایت مورد نظر ثبت نام می‌کنند.

با ثبت‌ نام، به آنها یک لینک به نام کد ارجاع داده می‌شود. بازاریابان با به اشتراک‌گذاری این لینک در سایتها یا شبکه‌های اجتماعی پربازدید، مخاطبان را دعوت به خرید از سایت مبدا می‌کنند.

هر مشتری که از طریق این لینک وارد سایت فروشگاهی شود و خریدی انجام دهد، درصدی به عنوان کمیسیون به حساب بازاریاب واریز می‌شود.

روش‌های دیگری برای افیلیت مارکتینگ وجود دارد که مورد استقبال صاحبان سایتهای فروشگاهی قرار نمی‌گیرد. کلیک‌های ایجاد شده، بازدید‌های ایجاد شده یا ثبت‌ نام در سایت، از این قبیل‌اند. یعنی بازایاب به ازای هر کلیک، بازدید یا ثبت‌نامی که در سایت فروشگاهی از طریق کد ارجاع خود ایجاد کند، مبلغ اندکی به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند.

کمیسیون بازاریاب چند درصد است؟

مبالغی که سایتهای فروشگاهی برای بازاریابان خود به عنوان کمیسیون یا پورسانت در نظر می‌گیرند، بسیار متنوع و دلخواه است.

برای مثال سایت دیجی‌کالا برای فروش محصولات خود، از صفر تا بیست درصد کمیسیون برای کالاهایی با طبقه‌بندی‌های مختلف در نظر می‌گیرد.

حتی سایتی مانند دیجی‌کالا، سقفی برای کمیسیون خود تعریف می‌کند که تا زمان نگارش این مقاله، دویست هزار تومان است. یعنی اگر یک بازاریاب واسطه فروش یک کالا با کمیسیون بیست درصد و ارزش ده میلیون تومان شود، تنها دویست‌ هزار تومان یعنی دو درصد پورسانت می‌گیرد!

پیشنهاد مدرسان هدف:

مدرسان هدف برای همراهان خود دو پیشنهاد عالی دارد:

۱. ثبت‌نام در سامانه بازاریابان مدرسان هدف و دریافت ۵۰ درصد کمیسیون به ازای هر فروش.

وقتی فروش‌های ایجاد شده از سوی یک بازاریاب از سقف مشخصی که در سامانه شرح داده شده، بگذرد، درصد پورسانت بازاریاب به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

۲. ورود به دنیایی از اطلاعات جدید نحوه فروش، تبلیغات،‌ بازایابی، ابزار رایگان موجود و دهها ترفند که همگی در یک محصول با عنوان کسب درآمد میلیونی از اینترنت بدون یک ریال هزینه جمع شده‌اند.

این محصول شامل سه ویدیوی آموزشی مبتنی بر ارائه راهکار مشخص و یک اپلیکیشن کمکی است.

پیشنها می‌کنیم برای اطلاع از محتویات این محصول به صفحه زیر بیایید:

می‌خواهم در مورد این محصول بیشتر بدانم

به این مقاله امتیاز دهید
۵/۵

کلیک کنید و مطالب این صفحه را هم بخوانید!

آیا این مطلب مفید بود؟

برای امتیاز دادن، روی ستاره سمت چپ کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.