پنل کاربری

رشد کسب و کار و پاسخ ۵ پرسش!

5٫0 rating based on 1,234 ratings
۵
(۵)

رشد کسب و کار متاثر از چه عواملی است؟ می‌خواهیم اسرار کسب و کارهای موفق را برای شما فاش کنیم! موضوع مهم بستگی ۹۰ درصدی رشد یک کسب و کار به بازاریابی اصولی آن است. ۱۰ درصد مابقی مربوط به ایده آن کسب و کار است. این موضوع مهمی است که بسیاری از کسب و کارها از آن غفلت کرده  و موفق نمی‌شوند.

چگونگی رشد یک کسب و کار را ببنید:

حقیقت تلخ این است که بیشتر کسب و کارهای نوپا با شکست مواجه می‌شوند. به باور ما علت اصلی شکست، اهمیت ندادن به یادگیری در حد مورد نیاز است. اما وقتی از یک کارآفرین شکست‌خورده می‌پرسیم چرا این اتفاق افتاد، عوامل خارجی کسب و کار خود را عامل آن می‌داند. عواملی مانند رکود و مشکلات مالی مردم و بهانه‌هایی از این دست.

پس با دقت به این مطلب توجه کنید تا شما جزء افراد موفق در کسب و کار باشید.

یک تصور اشتباه محدود کردن بازاریابی در تبلیغ و فروش محصول است. در حالی که بازاریابی موفق یعنی شما به قدرتی برسید که بتوانید مشتری را جذب کنید! برای اینکه بتوانید بهتر مشتریان را جذب خود کنید، باید ابتدا آنها را بیشتر بشناسید.

۱. نیاز مشتریان شما چیست؟

شاید شما محصولی دارید که مورد نیاز افراد کمی است و شاید اصلا مورد نیاز کسی نیست! لازمه رشد کسب و کار این است که بدانید مشتریان و جامعه مخاطبان شما به چه چیزی نیاز دارند.

شاید شما جامعه مخاطبانی را هدف قرار داده‌اید که آن جامعه هدف نیازی به محصول شما ندارند و باید جامعه هدف خود را تغییر دهید تا کسب و کارتان به نتیجه مطلوب برسید.

۲. وجه تمایز شما یا محصولتان چیست؟

شما باید بدانید برند شخصی شما یا محصول شما دارای چه ویژگی‌هایی است که در محصولات مشابه یافت نمی‌شود. شاید بپرسید چگونه این موضوع را بفهمیم. خیلی ساده است. شما باید ابتدا محصولات مشابه را شناسایی کنید و ارزشی فراتر از آنها به محصول خود اضافه کنید که سایر محصولات بازار یا آن را ندارند یا فراموش کرده‌اند در تبلیغات خود به آن مورد کلیدی اشاره کنند.

۳. زنجیره نیاز مشتریان شما چیست؟

اگر کسب و کار شما فروشنده گوشی موبایل باشد، حتما باید توجه کنید که وقتی یک مشتری گوشی موبایل می‌خرد، پس به لوازم جانبی موبایل هم نیازمند است. در کسب و کار خود نیازهای مشتری را شناسایی کنید. وقتی مشتری شما محصول را خرید بعد به چه چیزی نیاز دارد. خیلی اشتباه است که یک مشتری را با یک خرید رها کنیم.

۴. محصول خود را در کجا ارائه می‌کنید؟

یک مغازه‌دار حاشیه خیابان، به طور معمول روی مشتری‌های عبوری حساب می‌کند. حالا اگر برای مشتری‌های محلی خود امکان فروش تلفنی فراهم کند، در واقع یک کانال توزیع جدید ایجاد کرده است. اگر یک کانال اینستاگرامی ایجاد کند و در آنجا محصولات خود را ارائه کنید، بستر جدیدی برای فروش ایجاد کرده است. باید سعی کنید حداقل ۴۰ رسانه برای ارائه محصولات خود شناسایی کنید و از بین آنها حداقل با ۱۰ رسانه محصولات خود را ارائه کنید.

۵. چگونه تبلیغات کنیم؟

اکثر تبلیغاتی که برای کسب و کارهای مختلف در بیلبوردها و آگهی‌های تلویزیونی می‌بینیم از جنس تبلیغات برند هستند. یک کسب و کار نوپا هنگام شروع هرگز نباید به تبلیغات برند بپردازد. چیزی که یک کسب و کار جدید به آن نیاز دارد، افزایش بیشتر فروش برای کسب سرمایه بیشتر و توسعه کسب و کار است. برای رسیدن به این هدف، به جای اینکه برند خود را تبلیغ کنید و هیچ درخواستی از مشتریان نکنید، یکی از کالاهای خود را که مزیت خوبی نسبت به سایر محصولات شما دارد را تبلیغ کنید. مشتریان با خرید این محصول هم به برند شما علاقمند می‌شوند و به خرید دیگر محصولات شما.

موفق باشید.

نویسنده: حسین هاشمی

کلیک کنید و مطالب این صفحه را هم بخوانید!

آیا این مطلب مفید بود؟

برای امتیاز دادن، روی ستاره سمت چپ کلیک کنید!

‫2 نظر

  • با سلام و عرض ادب خدمت عوامل سایت مدرسان هدف ساغری هستم من حدود ۴الی ۵ ساله بصورت مستمر تو فضای مجازی کسب و کار اینترنتی دارم که عمده فعالیتی که داشتم در ضمینه فروش لاستیک بوده چندتا کانال تلگرامی دارم و از تمامی سایتهایی که دارای اگهی رایگان هستند استفاده میکنم میخواستم بدونم اگه به بازاریابی در ضمینه کاری شما رجوع کنم و عمده تلاشم را براساس فروش محصولات شما قرار بدهم مخصوصا با ۵۰٪ کمسیون فروش که پیشنهاد دادید اینده خوبی خواهم داشت ممنون از وقتی که گذاشتید و راهنمایی بفرمائید.

    • حسین هاشمی گفت:

      سلام
      پیشنهاد می‌کنم از کانال‌های تلگرامی تون برای فروش دوره «کسب درآمد میلیونی از اینترنت بدون یک ریال هزینه با تخفیف» استفاده کنید. برای این کار لازم است از سامانه بازاریابان اقدام به وارد کردن لینک این صفحه و ساخت لینک ارجاع شخصی برای خودتون کنید و اون لینک رو در کانالتون به اشتراک بزارید.
      مدرسان هدف بعضی از دوره‌های آموزشی قدیمی رو از سایت حذف کرده و در حال تولید ۹ دوره آموزشی کاملا جدید و به روز است که به تدریج روی سایت قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید در دراز مدت وارد کار بازاریابی شوید، پیشنهاد می‌کنیم شروع کنید و تصور نکنید خیلی زود نتیجه می‌گیرد! این کار نیاز به زمان دارد و باید از روش‌هایی که در این دوره توضیح داده شده برای جلب نظر مخاطبان استفاده کرد. با توجه به محصولاتی که در راه است پیش‌بینی می‌شود در دراز مدت به درآمدی بسیار بهتر و ساده تر از فروش لاستیک برسید. البته باز هم پیشنهاد ما این است که تا درآمد شما از این کار شروع نشده به هیچ وجه کار قبلی خود را تعطیل نکنید.
      موفق باشید
      حسین هاشمی

  • دیدگاهتان را بنویسید

    You have to agree to the comment policy.