داشبورد کاربری - ثبت نام

آیا پشت محصولات معروف، ایده‌ای جذاب است؟

آیا پشت محصولات معروف، ایده‌ای جذاب است؟

۰
(۰)

[vc_row][vc_column][us_image image=”7130″ size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آیا پشت محصولات معروف، ایده ای جذاب است؟

خب اول در اینجا شما را با اصطلاح وایرال شدن آشنا می کنیم. وایرال به آثاری گفته می شوند که به صورت ناگهانی مورد توجه قرار می گیرند و مانند یک ویروس بین همه مردم پخش می شوند. چطور می شود که کتاب یا فیلمی بین بقیه مردم به صورت یک ویروس واگیر دار پخش می شود؟ در ادامه به پرسش این سوال می پردازیم.

این نظریه (وایرال ) بر این باور است که حرفی که از دهان مردم خارج می شود می تواند یک ایده کوچک را به یک ایده جهانی تبدیل کند. و باعث به وجود آمدن تصوری بین مردم شده که شرکت ها نیازی به استراتژی های پخش پیچیده برای بزرگ کردن محصولات خود ندارند.

ویروس در پزشکی به معنی است که خودش یا میزبانش بمیرند و چند نفر دیگر راهم آلوده کنند. همچون بیماری ای قابلیت فراگیر شدن بین بقیه افراد را دارد و در کمترین زمان خیلی از افراد دیگر نیز آلوده شده اند. این ایده ها و محصولاتی که به این ترتیب معروف می شوند،  در واقع اگر توجه کنید چیز شاخداری نیستند. ممکن است یک آدم معروف از آن کتاب یا فیلم(در این جا به آن ویروس می گوییم) خوشش آمده باشد و آن را در صفحه ی مجازی اش پست کند! و قسمت جالب ماجرا اینجاست که کسانی که ادعا می کنند عاشق آن فیلم است. پژوهشگران برای این که درباره علایق اکثر مردم و این که عام چه طور موسیقی ای را می پسندند، در سایت  هایی  ۴۸ آهنگ ثابت وجود داشت و از بازدید کنندگان درخواست می شد که آهنگ مورد علاقه خود را دانلود کنند.و فهرستی از محبوب ترین آهنگ ها را به مخاطب نشان می دادند.  دربرخی سایت ها خبری از نشان دادن برترین آهنگ ها نبود

انتهای این تحقیقات مشخص شد مردمی که این فهرست را می دیدند ترجیح می دادند آهنگ های آن فهرست را انتخاب کنند. چرا که قبلا محبوبیتشان تایید شده است. ( صرفا به خاطر این که محبوب اند)

بعضی اوقات کسی از چیزی مثل یک کتاب یا فیلم  خوشش نمی آید؛ در این صورت اگر دوستشان یا کسی که برایشان عزیز است بگوید: این فیلم عالی است! حتما ببینش! شخص مقابل بعد از دیدن فیلم به خودش می قبولاند که این فیلم را دوست دارد و عاشقش است!

بعضی از مصرف کنندگان محصولات را نه به خاطر این که بهتر هستند، بلکه به خاطر محبوبیت شان می خرند. چیزی که آنها می خرند تنها یک محصول نیست، آنها در اصل بخشی از عنصر محبوبیت راهم می خرند.

پس نمیتوان پیشبینی دقیقی برای این که یک محصول در چه موقع می تواند معروف شود، وجود ندارد. ولی در هر زمان و هر جایی این علایق متفاوت است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

آیا این مطلب مفید بود؟

برای امتیاز دادن، روی ستاره سمت چپ کلیک کنید!

مدرسان هدف وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک پیشنهاد ویژه!

خرید دوره آموزشی با ۵۰ درصد تخفیف